وب سایت رسالت من،تمام همت خود را معطوف به بیان حقایق جالب درباره ی خودشناسی و خداشناسی در قالب مطالب و مقالات رایگان و محصولات در این حوزه پرداخته است.

محل لوگو

تغییر از درون آغاز می شود(1)


 

 

موفقیت<<پایدار>> همیشه از درون نشأت می گیرد. باید بیاموزیم که هر اتفاقی از درون آغاز می شود. توضیحات خود را با ذکر مثالی ساده شرح می دهم،به طور مثال اگر لک سیاه یا کثیفی روی صورت ما نشسته باشد و با دیدن خود در آیینه به وجود این لک پی ببریم آیا سعی خواهیم کرد با پاک نمودن آیینه لک را تمیز کنیم یا دستمال را به صورت خود کشیده و کثیفی را از بین می بریم؟

پاسخ این سوال برای همه ی ما واضح است اما نکته اینجاست که خیلی ها در عمل برعکس این رفتار را در پیش می گیرند.درصد زیادی از انسان ها خوشبخت نیستند و تمام عمر خود را برای به دست آوردن احساس خوشبختی صرف می کنند اما اغلب موفق نمی شوند زیرا تلاش آنها مثل پاک کردن آیینه است آنها سعی می کنند با به دست آوردن نتایج بیرونی خوشبختی را احساس کنند در حالی که منشأ عدم احساس شادی در درون خود آنها و به نگرشی که نسبت به مسائل گوناگون دارند مربوط می شود.

افرادی هستند که از عدم اعتماد به نفس در رنج و عذاب اند و سعی می کنند با به دست آوردن موفقیت های تعریف شده از سمت جامعه و یا تغییر دادن ظاهر خود با جراحی های زیبایی تایید دیگران را بگیرند اما هر چقدر هم موفق و هر چقدر هم دیگران از آنها تعریف و تمجید می کنند باز هم از نبود عزت نفس در رنج هستند زیرا اعتماد به نفس و احساس ارزشمندی مثل همه ی موارد دیگر از درون ما نشأت می گیرد و هیچ کس جز خودمان قادر نخواهد بود آن را به ما باز گرداند.

چند وقت پیش خبر خودکشی ناموفق دوستی را شنیدم که از نظر معیارهای اجتماعی یک نمونه ی موفق محسوب می شد و در تمام جنبه های مختلف زندگی هر آنچه را خواسته بود به آن دست یافته بود و اکثر دوستان و آشنایان به حال او غبطه می خوردند. به گفته ی پزشک مشاور این شخص از بیماری افسردگی رنج می برد. قصد من قضاوت کردن این شخص نیست اما تعجب اطرافیان از کاری که انجام داده بود نشان دهنده ی برعکس بودن تعریف خوشبختی در ذهن آنهاست.

اکثر انسان ها سر قیف زندگی را برعکس گرفته اند می گویند اول به آرزوهایمان دست می یابیم و سپس احساس خوشبختی می کنیم در حالی که اول باید در درون خویش خوشبختی را احساس کنند و سپس این خوشبختی به صورت نتایج بیرونی خود را نشان دهد. 

حال خیلی از اشخاص هستند که  این موضوع را درک نمی کنند و با تلاش فراوان و صرف نیرویی عظیم بعضی از نتایج را برای خود ایجاد می کنند. نتیجه این خواهد بود  که آن موفقیت را خیلی زود از دست می دهند اگر شخصی لیاقت موفقیت را در درون خود ایجاد نکند جهان با از بین بردن نتایج، دوباره احساس شکست و ناکامی را به فرد باز می گرداند و هربار تلاش فرد را خنثی می کند و این هر بار شکست خوردن ها احساس بی لیاقتی بیشتری را به فرد القا می کند تنها راه خروج از این دور باطل شناخت قوانین کائنات و کسب موفقیت های پایدار بر اساس عمل به این قوانین است.

باید بپذیریم که جهان به وسیله ی قوانین دقیقی اداره می شود که نمیتوان با نادیده گرفتن آنها از دست آنها خلاصی یافت. فراموشی این موضوع منشأ تمام سرخوردگی ها و ناکامی هاست. افرادی هستند که روابط زناشویی ناموفقی دارند و سعی می کنند با تغییر شخصیت طرف مقابل اوضاع را درست کنند آنها سعی نمی کنند ابتدا خود را تغییر دهند و نگرش خود را نسبت به روابط تصحیح کنند و اغلب آنها بعد از تلاش بی نتیجه راه حل دوم یعنی جدایی را انتخاب می کنند. جدا شدن از طرف مقابل در اکثر مواقع مثل کنار رفتن از جلوی آیینه است با کنار رفتن از جلوی آیینه لک از صورت ما پاک نمی شود فقط موقتا آن را نمی بینیم. 

پایان دادن به روابط آشفته بدون تغییر خود باعث می شود با ورود به رابطه ی جدید همه چیز عالی به نظر برسد اما خیلی زود همان مشکلات با شدت بیشتر بروز خواهد نمود چون منشا آن مشکلات (نگرش های اشتباه) هنوز همراه ماست. با پاک کردن صورت مسئله هرگز نمی توان به پاسخ رسید. کائنات با شکست های پی در پی به ما یادآوری می کند که زخم به قوت خود باقی ست و فقط با خوردن مسکن به صورت موقت از درد خلاص شده ایم و تاثیر مسکن که از بین برود درد دوباره شروع می شود و راه حل منطقی این است که بیماری را با دارو به صورت ریشه ای مداوا کرد.

در مورد مسائل مالی و شغلی راه حل تغییر شغل نیست بلکه کار کردن روی عقاید و نگرشمان درباره ی شغل و درآمد است وقتی درون مان را بسازیم همزمان با آن شغلمان نیز ساخته می شود بزرگترین کمپانی ها و کسب و کارها را مدیران و صاحبان خود ساخته توانسته اند به این موفقیت برسانند. در کتاب آسمانی قرآن نیز به صورت ظریف به این مطلب بارها اشاره شده است در تمامی آیات ابتدا ایمان و سپس عمل صالح توصیه شده است چرا که ابتدا خودسازی باید صورت بگیرد تا عملکرد و رفتار <<صحیح>> که نتیجه ی این خودسازی ست خود را نشان دهد.

در مطلب آینده درباره ی راه حل ها و روش خودسازی و تغییر عقاید و نگرش ها در زمینه های گوناگون (روابط، سلامتی، شادی و ثروت) بحث خواهد شد...

  انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 332

دیدگاه های کاربران (0)

رسالت من، وب سایتی حاوی مطالب گوناگون در زمینه ی خودشناسی و خداشناسی و با هدف ارائه ی آن به به علاقه مندان این حوزه فعالیت می نماید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما