وب سایت رسالت من،تمام همت خود را معطوف به بیان حقایق جالب درباره ی خودشناسی و خداشناسی در قالب مطالب و مقالات رایگان و محصولات در این حوزه پرداخته است.

محل لوگو

سوره ی لیل راه برآورده شدن آرزوها (2)


 

 

شاید گمان کنیم تجربه ی شکست لازمه ی رسیدن به موفقیت است، توده ی مردم تصور می کنند زجر و سختی پیش نیاز رسیدن به موفقیت است. این باور و عقیده در نود و پنج درصد مردم جامعه وجود دارد. حتی آنقدر این عقیده شایع است و درستی آن در بین انسان ها ثابت شده که کتب موفقیت نیز آن را جزئی از فرایند رسیدن به موفقیت ذکر می کنند.

اما وقتی پای خداوند در میان باشد معادله های انسانی کاملا به هم میخورد و با نظریه ی متفاوت خداوند که درکتاب آسمانی خود آن را ذکر نموده مواجه می شویم و می بینیم که سختی کشیدن هیچ گاه جزء ضروری دستیابی به خواسته نیست و خداوند طی دستوراتی بسیار ساده و کاربردی به ما می آموزد که چطور به صورت کاملا آسان و راحت به خواسته هایمان دست یابیم.

خداوند در آیه ی 5 و 6 و 7 سوره ی لیل می فرماید: فاما من اعطی و اتقی، اما آن کس که ببخشد و پرهیزگاری پیش گیرد- و صدق بالحسنی، و نیکی را تصدیق کند- فسنیسره للیسری، ما او را در مسیر آسانی قرار می دهیم.

سه گام ضروری در این آیات عنوان شده که اگر این سه گام به صورت دقیق برداشته شود بعد از آن مسیر رسیدن به خواسته فقط آسانی خواهد بود و آسانی و بر خلاف عموم مردم بدون هیچ گونه زجر و سختی و بدبختی به خواسته هایمان میرسیم. قبل از توضیح این سه مرحله لازم است دقت شود معنای واژه ی "اتقی" در آیه ی 5 که تحت عنوان پرهیزگاری یا ترک گناه توسط مفسرین و مترجمین نگاشته شده معنایی جامع تر و کامل تر دارد.

در زمینه ی مالی من خودم چندین سال بود تلاش می کردم اما موفقیتی کسب نمیکردم با اینکه من و همسرم هر دو کار میکردیم روز به روز بدهکارتر می شدیم و هیچ پس اندازی نداشتیم تا اینکه با مطالعه ی قرآن به این نتیجه رسیدم که باید برای رفع گرفتاری های مالی انفاق کنم. موردی که بارها و بارها در قرآن بر آن تاکید شده، خداوند می فرماید: مومنان واقعی کسانی هستند که در حالت سختی و آسانی می بخشند با اینکه خودم از نظر مالی خیلی مشکل داشتم و پولی که به دست می آوردم کفاف هزینه های جاری زندگی ام را نمیداد تصمیم به انفاق گرفتم. به نظرم این تصمیم مهم ترین و سخت ترین تصمیم زندگی ام بود و میتوانم آن را نقطه ی عطف زندگی خود بدانم زمانی این عمل را انجام دادم که ذهن منطقی ام به شدت مقاومت میکرد و دائم نجوا میکرد خودت تا خرخره زیر بار بدهی هستی این کار را نکن. اما چون در کتاب آسمانی قرآن نوشته شده بود هر کس ببخشد بخشش او مانند دانه ای است که هفتصد خوشه ی گندم از آن می روید و در جایی نوشته بود هرکس به خدا قرض الحسنه بدهد خداوند آن را چندین برابر می کند. ایمان داشتم که معامله با خدا پرسود ترین معامله ی زندگی ام خواهد بود و همانطور هم شد من به انفاق کردن ده درصد در آمدم ادامه دادم الان که به گذشته باز می گردم حسرت می خورم که چرا زودتر این تصمیم را نگرفتم. نتایجی که از انفاق کردن به دست آوردم بی نهایت عظیم بود درهای موفقیت مالی پشت سر هم به رویم گشوده شد و زندگی ام را به دو بخش تقسیم کرد بخش اول زندگی ای سراسر سختی و دویدن و نتیجه نگرفتن و بخش دوم دست به هر چه بزنم طلا شود. بعد از مدتی توانستم تمام بدهی هایم را پرداخت کنم و کلی هم پس انداز داشته باشم.

اقدام دوم شستن ذهن از هر آلودگی ای است که نتایج مالی فاجعه آمیزی به بار می آورد من در قسمت مقاله "خواب ها نقطه ی اتصال عالم ماده و معنا" توضیح داده ام که تصور رایج مردم از تعبیر خواب غائط (مدفوع) پول است. این تصور به خاطر آن عقایدی است که از پیشینیان ما به ارث رسیده، چون گذشتگان پول را کثیف می دانستند غائط را پول تعبیر می کردند در حالی که غائط عقاید نازیبا و غلطی است که درباره ی پول داریم. بارها شده در عالم رویا می بینیم که در حال شستن مدفوع هستیم و بعد در بیداری ممکن است یک اتفاق خوب مالی برایمان رخ دهد. باید دقت کنیم که شستن مدفوع یعنی پاک شدن ذهن از باورهای غلطی که درباره ی پول داریم که نتیجه ی آن موفقیت مالی خواهد بود. اگر بخواهیم معنای تقوا و پرهیزگاری در آیه ی 5 را در باب مسائل مالی شرح دهیم تقوا یعنی شستن و پاک کردن عقاید و افکار آلوده ای که درباره ی پول در ذهن خود داریم و داشتن باورها وعقاید درست درباره ی پول، به عنوان مثال من در گذشته تصور میکردم ثروتمندان انسان های بدی هستند الان طرز فکر خود را تغییر داده ام و میدانم که ثروتمندان انسان های با ایمان، دوست داشتنی و شریفی هستند و این اقدام عملی و تلاش من باعث شد نتیجه ی مالی کاملا متفاوت از گذشته ی خود داشته باشم.

خداوند در آیه ی 6 میفرماید: فصدق بالحسنی، هرکس نیکی را تصدیق کند- نیکی می تواند جنبه های گوناگونی داشته باشد در باب مسائل مالی، تصدیق نیکی یعنی تحسین انسانهایی که قبل از ما به موفقیت مالی رسیده اند و پرهیز از حسادت و انتقاد کردن از موفقیت آن ها، چطور می توانیم از نظر مالی پیشرفت کنیم در حالی که با حسادت و عیبجویی سعی داریم موفقیت ثروتمندان را زیر سوال ببریم؟ عیبجویی، حسادت، انتقاد، تحقیر و کوچک شمردن موفقیت دیگران فقط باعث می شود مغز شما برای مصون ماندن از خطرِ مورد قضاوت و انتقاد قرار گرفتن ،هیچ گاه شما را به موفقیت نرساند. پس اگر میخواهیم موفق شویم باید این دستور قرآن را بسیار جدی بگیریم و هر خیر و خوبی ای که در محیط اطراف خود میبینیم تصدیق و تحسین کنیم. نمونه ی دیگری از تصدیق کردن سپاسگذاری و ذکر نعمت های زندگی خودمان است اگر کوچک ترین نیکی و خیری که در زندگی مان جاری ست را تصدیق کنیم به سرعت نتایج ما بزرگتر و عظیم تر خواهد شد چون طبق اصل تمرکز بر هر چه تمرکز شود افزایش می یابد اما اگر بخواهیم ناشکری کنیم و نعمت های زندگیمان را کوچک و بی اهمیت بشمریم نتیجه ی معکوس خواهیم گرفت.

خداوند قول داده و قسم خورده که رعایت این موارد باعث می شود در مسیر آسان قرار بگیریم و خیلی راحتتر به موفقیت برسیم.

فسنیسره للیسری... ما او را در مسیر آسانی قرار می دهیم.

  انتشار : ۴ مهر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 409

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

رسالت من، وب سایتی حاوی مطالب گوناگون در زمینه ی خودشناسی و خداشناسی و با هدف ارائه ی آن به به علاقه مندان این حوزه فعالیت می نماید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما